پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5101
-
الف
+

نمایش سه فیلم ایرانی در شهر روالپندی پاکستان

سه فیلم «بچه‌های ابدی»، «خیلی دور، خیلی نزدیک» و «رنگ خدا» در شهر روالپندی پاکستان به نمایش درآمدند.

سه فیلم «بچه‌های ابدی»، «خیلی دور، خیلی نزدیک» و «رنگ خدا» در شهر روالپندی پاکستان به نمایش درآمدند.

حدود یک هفته پیش «شورای هنر» شهر روالپندی پاکستان با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در این شهر، اقدام به برگزاری جشنواره سه روزه فیلم ایرانی کرد.

در این جشنواره سه روزه، فیلم «بچه‌های ابدی» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی پوران درخشنده، فیلم «خیلی دور، خیلی نزدیک» به کارگردانی رضا میرکریمی و فیلم «رنگ خدا» به کارگردانی مجید مجیدی در سالن نمایش فیلم شورای هنر راولپندی برای علاقه‌مندان روی پرده رفت.

گفتنی است که چند روز پیش نیز فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی در موسسه میراث ملی پاکستان در شهر اسلام آباد روی پرده رفت و با استقبال خوب مردم مواجه شد.

رایج ترین فیلم‌ها در پاکستان، فیلم‌های هندی و محصولات بالیوود است اما اخیرا به دلیل تشدید تنش‌های میان هند و پاکستان، سینماها و شبکه‌های تلویزیونی پاکستان فیلم‌های هندی را تحریم کرده و فیلم‌های ایرانی، یکی از گزینه‌های اصلی به عنوان جایگزین فیلم‌های هندی در پاکستان است.

لازم به ذکر است که  سید جمال شاه رئیس شورای ملی هنرهای پاکستان که مسئولیت مدیریت پخش فیلم های سینمایی در این کشور را نیز برعهده دارد، اعلام کرد که با توجه به کیفیت بالا و محتوای خوب فیلم های ایرانی، علاقه مند است فیلم‌های ایرانی بیشتری را در پاکستان روی پرده سینماها ببرد.

م ه / ح ی

نظر شما
ارسال نظر